Mor på rejse

15. august 2011

Alder:
4 år, 4 mdr.

Mor på rejse

Hej Helen.

Ja - nu skriver jeg igen. Jeg må sige at dine svar er utrolig gode, og det er skønt at have en man kan spørge om råd, når børnene er ældre..

Jeg er i den heldige situation (vil jeg mene) at jeg skal til New York med min mor (børnenes mormor) i 5 dage om 14 dage.

Hvordan forbereder jeg bedst mine piger på at de skal undværere deres mor i 5 dage? De er 21 og 52 måneder.

Deres far/min mand er selvfølgelig hjemme hos dem, men jeg fornemmer at de er meget afhængige af mig i ...

Annonce

... øjeblikket, og i sær den ældste har svært ved, hvis jeg skal noget og hun ikke skal med.

Det jeg frygter er jo at hun fryser mig ude når jeg kommer tilbage, lidt som en straf for at jeg tog af sted. Jeg er allerede nu begyndt at fortælle lidt om at mormor og jeg skal på en lille ferie, hvor vi skal hen, vise hende billeder osv, men tror ikke det vil gå helt op for hende før dagen er der.

Og hvor meget forstår lillesøster?? Og hvormeget skal jeg prøve at fortælle hende?

Kærlig hilsen
Elisabeth

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

22. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 2 mdr.

Holde sig tør om natten

Hej Helen Min dreng, Noah, er nu blevet 4 år (i november). Han har været...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Navle

Hos det nyfødte barn sidder stadig en rest fra navlestrengen, som vil falde af, af sig selv, når barnet er mellem ca. 5 dage og tre uger gammelt. Det er normalt at det kan bløde fra navlen i denne periode og det kan også lugte fra navlen, da det er en forrådningsproces der sker.

Du skal være opmærksom på at navlen ikke begynder at lugte for meget, da det kan være tegn på infektion. Hvis navlen lugter gennem barnets tøj, er det for meget. Hvis der er rødme omkring navlen, kan...

Læs mere i Babylex

Apgar score

Dette er betegnelsen for en undersøgelse som jordemoderen laver af barnet lige efter fødslen. Apgar Score blev udviklet i 1952 af Virginia Apgar og den bruges til at vurdere, hvordan barnet har det, lige når det er blevet født.

Jordemoderen har 5 ting hun ser på:

1. Hun ser på barnets reflekser,- reagerer barnet på forskellige stimuli, griber barnet, søger barnet osv.

2. Hun mærker barnets puls, for at se på hvor hurtigt barnets hjerte slår og om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen..

Jeg er så glad for du ikke er længere end et tryk på powerknappen væk... tak for din brevkasse!!

Jeg har virkelig brug for dine råd og viden.

Hilsen
Thilde, mor til Louie 7 måneder